Umanitate din oficiu


core_valuesDupa o perioada boema si visatoare ma regasesc in plin pragmatism si mi se pare ca vad in jur oameni care isi „duc in targ” valorile. Expuse pe „tarabe” care mai de care mai colorate sinceritatea, corectitudinea, prietenia, implicarea par sa fi devenit obiectul unor negocieri, la finalul carora fiecare a primit un pret.

Mi se intampla sa constat, in cadrul unor discutii, ca nu mai exista umanitatea din oficiu. Suntem competitivi, combativi si mai presus de toate am devenit individualisti, intr-un sens cat se poate de negativ. Si atunci ni se pare corect sa fluturam diverse valori si calitati ca si cum ele ne cumpara sau rasplatesc succesul.

Este frumos si bine sa recunoastem calitatile celorlalti si sa le cunaostem pe ale noastre. Ce incerc eu sa spun este ca am uitat sa fim oameni si ni se pare ca suntem valorosi pentru ca suntem sinceri, corecti sau prietenosi. Poate sunt de moda veche, insa acestea sunt 3 valori fara de care eu incadrez fiintele din jurul meu in alt regn. E o chestiune de stima de sine. Este necesar sa iti confirmi statutul de fiinta umana mentinand un raport decent cu cei din jurul tau. Este normal sa ceri de la tine si de la cei din jur sa aiba sau sa isi insuseasca aceste valori.

Resemnarea este doar o patologie sociala, extrem de contagioasa si de daunatoare oamenilor cu adevarat valorosi.

Lasă un răspuns

