Lectura – o experienta tactila


Citesc…simt ideile cum alearga sa-mi prinda din urma ultimul gand complet. Aproape ca le vad daca ma straduiesc dar ma amuza prea tare fuga lor asa ca ma concentrez pe asta.

Pupila mea se joaca cu literele unei carti. Intai le curteaza, le seduce dupa care le absoarbe si le transforma in cuvinte. La randul lor cuvintele se transforma in spatele pupilei in imagini si totul devine o realitate paralela la care asist doar eu si personajele mele.

Imi plimb degetele pe pagina, ii prind coltul ca si cum in curand o sa dau pagina desi nu am ajuns nici la jumatate, simt textura foii, uneori simt cerneala literelor putin iesita in relief si am o senzatie de bine. Intre timp ideile se succed, imaginile curg firesc insa in absenta contactului cu acestea imi simt imaginatia in deriva, ca un vapor care si-a pierdut ancora si nu stie daca va naufragia sau va gasi un port…Imi perind mereu degetele involuntar (si abia astazi constient) pe coperta, pe pagina…peste randuri. Nu ma grabesc, nu-mi place sa ma grabesc cand citesc pentru ca dincolo de ce e scris sunt detalii care apar in imagini si precum efectul bulgarelui de zapada…cartea din minte mea e cu totul alta decat cea din mainile si mintea altui cititor.

Dau pagina si imi gasesc un nou inceput, ma reinventez si pe micul meu platou luminile se rearanjeaza mereu. E o senzatie pe care formatul electronic nu mi-o lasa…si care face din citit o experienta tactila.

Lasă un răspuns

