Tristetea = o investitie inutila


Si daca sunt trista ce rezolv? Pe cine ajut?

Asta e solutia de care ma lovesc de fiecare data cand mi se intampla sa ma indispun dintr-un motiv sau altul dar pe care nu mi-o pot insusi. STIU ca intrebarile astea sunt cheia spre o existenta mai usora insa nu pot sa renunt la lucrurile in care cred si pe care le simt pentru ca am incredere in motivul pentru care mi le-am insusit in primul rand.

De ce sa devin rece daca sunt o fire calda? De ce sa imi antrenez indiferenta cand definesc umanitatea prin calitatea de a-ti pasa de cei din jur si de tine? De ce sa renunt la a fi umana in termenii mei? De ce sa renunt la a mai intreba DE CE daca pe aceasta mica si comuna intrebare sta la baza tuturor cunostintelor si ideilor noastre?

Apologia notiunii de tristete nu-si are rostul insa si uneori ma intreb daca oamenii care te intristeaza merita sa imi petrec minute valoroase gandindu-ma la cum anume mi-as putea salva slabiciunile din fata nepasarii lor. Sau pur si simplu cum anume pot repara un curcuit cu multe hibe astfel incat sa nu mai fie motiv de intristare.

NU sunt prin natura o persoana buna dar intre ceea ce mi-a fost dat de la natura si ce am devenitau aparut multe diferente printre care si faptul ca imi pasa enorm, ca iubesc, ca sunt sociabila, ca incerc sa inteleg ceea ce se intampla in jurul meu si de ce anume aleg sa actionez intr-un fel sau altul inainte sa a schimba ceva, ca am puterea sa cred in oameni, sa cred in cei de langa mine  (poate chiar mai mult decat in mine). M-am autoeducat pentru ca asa a fost sa fie si nici mie nu mi-am fost un foarte bun ucenic fiind foarte greu si astazi sa fac tot ceea ce vreau sau sa realizez tot ceea ce imi propun.

Daca tot sunt atat de usor victima (aparenta) a propriilor vulnerabilitati de ce nu ma opresc?

Acum ceva timp mi se explica de catre persoana careia i-as putea dedica acest blog ca sentimentele nu reprezinta nimic mai mult decat un construct social, o notiune care ti se inoculeaza si nu care este inascuta, a priori. Deci eu sunt trista pentru ca aeasta este solutia/ rezolvarea care mi-a fost pusa la dispozitie. Pana acum sunt de doua ori victima si de doua ori invinsa: o data cand am luat ceva ca dat firesc si m-am mintit ca sentimentele de acest gen sunt inascute si a doua oara cand m-am lasat afectata de aceste manarii ale societatii.

As fi invinsa cu adevarat sa ma opresc aici si sa neg cu inversunare aceste doua ipoteze. Le acord insa beneficiul indoielii. Poate sunt toate creatiile unei constiinte universale sau a unei mosteniri culturale. Poate societatea, sub forma unui instinct de conservare ne „implanteaza” sentimente. Daca as fi un fenomen al naturii, daca as fi un animal sau vreo planta, daca nu as trai in societate si m-as putea sustrage cumva procesului comunicarii deci acestei „inoculari” as fi ofensata.

SUNT insa in contextul a milioane de EXISTENTE. Sunt UNICA sub aspectul modurilor in care vad si inteleg realitatea, a modului in care ma bucur de optiunile mele si a ceea ce aleg in fiecare clipa sa fiu. Sunt insa o singura unitate din miliardele de locuitori ai Terrei si cu siguranta nu eu am nascut aceast societate si nici nu va pieri o data cu mine.  Aleg sa fiu EU in societate intrucat in afara sa nu exista nimic uman.

Nu poti sa nu comunici deci nu poti sa nu transmiti mesaje. Mesajele se perpetueaza si au un impact. Acest impact in timp va lasa urme iar urmele vor modela noi generatii.

Desi aparent am deviat, revin la intrebarile initiale: „Si daca sunt trista ce rezolv? Pe cine ajut?”

Sunt trista pentru ca pot si mai mult sunt trista si sunt bucuroasa c macar stiu de ce.  Ma ajut pe mine lasandu-mi libertatea de a fi si posibilitatea de a nu ma limita la a ma proteja in extrema de a ma simplifica. Tristetea, oricat de dureroasa uneori e o nuanta in plus pe tabloul vietii mele.

Lasă un răspuns

