Regulile tale pentru libertatea mea


Cred azi pentru prima data ca indivizii care traiesc doar ca sa faca bani ar trebui sa poarte indicator: „gandesc doar cu portofelul asa ca va rog nu mi-l furati!” sau „diagnostic: sulfu monetar cronic, predispus la perversitati financiare! contraindicatii: Nu se recomanda efort cerebral!”

Titlul e extrem de edificator legat de starea mea actuala. M-am saturat de reguli facute de persoane incapabile sa respecte si cele mai mici norme, de idei impuse de oameni limitati care vorbesc despre arta de a gandi, de impresiile unora care se cred „grei” in materie dar a caror statut se sprijina numai pe mofturile lor.

Tin sa anunt aceste persoane ca talentul nu tine de ingamfare, calitatea nu e direct proportionala cu dexteritatea pe care o ai in a-ti aplica pupaturi in propriul fund si statutul sau banii nu vor cumpara niciodata veleitatea de a fi UMAN, de a fi OM, de a fi mai bun. Cand vrei sa faci bani uiti sa fii, uiti ca umanitatea se diferentiaza de regnul animal prin constiinta.

Ca sa facem schimbul regulile tale – libertatea mea ai nevoie de respectul meu. Nu il ai…nu imi voi pierde timpul incercand sa te ascult sau tinand cont de opinia ta. Libertatea mea e mult mai valoroasa decat impresiile si imfatuarea altora. In plus, sunt convinsa ca voi gasi pe parcursul vietii destui oameni pentru care sa merite sa fac sacrificii si compromisuri. Acele persoane vor cunoaste insa notiunea de „OM” si vor exista in concordanta cu ea.

Pana cand nu imi va fi castigat respectul nu dau doi bani pe parerea personajelor care rescriu scenariul dupa cum bate vantul si daca la final se rupe filmul dau vina pe… regizor.

Asadar, sunt regulile mele – liberatatea mea: cu recomandarea ca cei ce nu-si pot dezlipi terminatiile dendritice de imprimeul bancnotelor sa isi perinde existenta la distanta de mine intrucat nu suport ipocrizia si acea forma de prostie numita materialism cronic.

2 responses to “Regulile tale pentru libertatea mea

  1. Interesant mod de a gandi, ba mai mult, chiar laudabil, dar nu chiar fara cusur (asta daca am inteles bine ce vrei tu sa zici). Ai denigrat intr-un mod atat de puternic conditia abjecta de materialist ca apoi sa vorbesti de respectul tau fata de oameni si modul in care acestia il pot castiga, ceea ce ma face sa cred ca asta e conditia unica si necesara pentru ca cineva sa-ti provoace repulsie totala.
    Dar cred ca sunt caractere mult mai sordide pe lumea asta decat cele materialiste….
    Oricum, cum bine ai zis si tu, nu-ti investi energia si timpul in astfel de persoane si cauta-le in viata pe cele care te merita. Bucuria si fericirea pe care o simti atunci cand le gasesti e nepretuita.
    Si nu incerca sa-i explici unui astfel de om ca ceea ce face sau modul in care gandeste nu e bine, nu vei reusi. Doua „proverbe” se potrivesc aici de minune:
    1. Nu e nici un om atat de destept incat sa-i demonstreze unui prost ca-i prost.
    2. Cand eram mic credeam ca in viata banii sunt totul. Acum, la batranete, sunt convins.
    A doua nu e chiar proverb, e o declaratie a lui Oscar Wilde…iti dai seama ca a intalnit in viata lui cativa care sa-i explice ca lucrurile stau si altfel, nu? De ce oare nu au reusit…..??? (vezi 1 🙂 )

  2. Nu consider materialismul a fi singurul comportament care poate aduce cu sine dispretul meu sau al altora. Cu atat mai putin consider ca respectul de acorda in functie de o singura trasatura de caracter intrucat foarte multe aspecte negative se pot compensa prin aspecte pozitive. Depinde insa foarte mult de cat de mult te reduci la „suflul portofelului” sau la alte practici si inclinatii de acest gen.

    Cat despre respect la modul general merg pe principiul: „Ii respect pe cei care ma respecta sau pe cei care imi dau motive sa-i respect cu adevarat!”

    Nu cred in implanturile de respect, de statut sau de bunatate. Esti ceea ce vrei sa fii sau esti lasat sa fii. Dar nu poti fi peste noapte cine ti se impune sa fii sau ti se spune ca esti. Respectul meu il acord in general celor care stiu sa invinga fara invinsi, care stiu sa inteleaga inainte sa schimbe, celor care inteleg frumusetea intelepciunii si celor care stiu sa se bucure si sa ii ajute si pe altii sa fie bucurosi/ fericiti.

Lasă un răspuns

