De ce mi-e bine in Romania?!


Cel putin o data pe zi aud pe cineva spunand: Romania este o tara naspa, e urat, sunt oameni rai, sunt bani putini etc, etc.

Am descoperit acum ceva timp ca mie mi-e bine asa si aici. As putea sa locuiesc in Grecia (care e tara mea de suflet, ca fiecare dintre noi trebuie sa viseze la ceva) sau in Spania si sa am mereu plaja aproape. Cum ar fi sa ies de la munca si sa ma duc sa ma intind pe plaja in loc de canapeaua mea de-acasa? Cum ar fi sa ma odihnesc ascultand sunetul valurilor in loc de cel al traficului infernal din Bucuresti?

In mod surprinzator raspunsul meu e: ar fi aiurea! De ce?! Pentru ca de la prea multe dulciuri faci diabet. Adik atunci cand ceva iti este oferit constant fara sa faci eforturi prea mari sa il/o obtii vei lua lucrul respectiv ca si cum ti s-ar cuveni de drept si in loc sa te bucuri de acesta vei ajunge cu timpul sa il ignori si sa visezi la cu totul altceva.

Mi-e bine, asadar, in Romania pentru ca daca as fi avut totul as fi vrut numai imbecilitati. Daca as fi trait in America as fi crescut fara notiunea de cultura in adevaratul ei sens, daca as fi trait in Occident nu as fi invatat decat sa critic si as fi uitat sa admir macar putinul din toate, daca traiam in India as fi fost prea nostalgica, China m-ar fi facut sa ma multumesc cu putin, Rusia m-ar fi facut aspra si neinduratoare.

Romania m-a facut insa visatoare, poate dezordonata in idei dar organizata in practica. M-a facut idelista, uneori naiva dar …nici pesimistii nu o duc mai bine :). Am invatat ca majoritatea lucrurilor sunt frumoase cand le privesti ca spectator, asemeni unui spectacol de care, atunci cand il vei organiza, nu te vei putea bucura pe de-a-ntregul. Romania m-a invatat ca esentele tari vin in sticlute mici si ca daca o sa-mi traiesc viata acuzand orasul, tara, oamenii o sa sfarsesc a fi o nulitate ca toti ceilalti care judeca dar nu fac nimic.

In plus romanii au un simt al umorului deosebit. Nu am mai cunoscut pe nimeni, de nici o nationalitate, care sa poata face haz de necaz ca noi. Cine mai buseste in ras cand vede ca a aparut (inca) un sant in mijlocul uneia dintre cele mai circulate artere din Bucuresti, cine s-ar mai amuza ca o renumita agentie de asigurari a avut un geam spart timp de mai mult de jumatate de ani si cine ar putea asista la toata lupta in noroi la care participa personalitatile politice cu laturile lor…usuratice (si nu fac in nici un caz referire la femei) cu atitudinea unor copii mici pe care parintii ii duc la circ.

Mi-e bine in Romania pentru ca sunt capabila sa aleg in cunostinta de cauza!

One response to “De ce mi-e bine in Romania?!

  1. bineneteles ca romania e tara noastra de suflet si „tara tuturor posibilitatilor” , e locul unde traim si putem sa ne indeplinim visele, e micul nostru paradis, dar si micul nostru colt de iad, aici traim si ne bucuram de bune , dar si ne suparam pe nedreptatile infinite ale societatii romane, caci asta e, traim in perioada post comunista si sunt necesare unele perioade de adaptare la noile norme internationale la care incercam sa ne incadram , dar suntem si ramanem poporul care a tinut piept cu stoicism invaziilor din est, poporul care a aparata granitele unei europi de vis si pentru asta trebuie sa fim mandrii ca suntem ROMANI .

Lasă un răspuns

